Friday, December 5, 2008

TESCO + SHELL

Kan aku dah cakap...tidak akan terjadi yang mana aku tidak akan membeli satu pun barang kalau aku g tempat-tempat cenggini...



Banyaknyer toys...tapi harganya boleh tahan juga..macam aku ni, kalau nak beli per2 wajib kena beli 2. Kalau tak memang en.middy marah..

Tapi aku ni jenis tak suka beli 2 benda yang sama...macam membazir jer..sebab tu hana n hany tak banyak baju yang sama. Kalau corak sama, warna aku mesti pastikan lain-lain..sebab, bila hana dah tak muat, hany boleh pakai...so tak adalah hany dapat colour/corak yang sama. Nanti dia ingat tu baju dia juga...



Ni barang yang aku dapat dalam TESCO tadi...

Dapatlah beli underware atas dan bawah, baju selai dan mainan anak-anak, aku belikan diaorang tanah liat dan acuannya...hopefully hana n hany suka..

Semua sekali RM 83.50...

Pastu balik dari TESCO, singgah g SHELL isi minyak...




Isi minyak penuh-penuh...besok nak g Melaka..rumah orang kawin lagi...Sekarang minyak dah turun, lega lah sikit..Isi penuh pun ( kalau btul2 kosong ) baru 90 lebeh..kalau dulu, 100++ jugak, bengkok gue..

Dulu masa minyak lum turun, seminggu ( senin sampai jumaat) minyak aku tak kurang dari 100...sekarang 70 ringgit pun cukup.... Alhamdulillah..30 ringgit tu boleh lah belanja anak makan..

Tapi yang bestnyerr...kat shell pun sempat juga nak membeli barang lagi...Donuts untuk hana n hany, maggi of cos untuk aku dan kereta james bond just nak completekan set yang ada...

Belanja kat Shell jer ---- Minyak Rm 80.00 + RM 11.40 = RM 91.40

So kira kasar , aku berjaya membelanjakan 200 hengget dalam masa 1jam setengah...


2 comments:

hnyhar said...

mmg nak abiskan duit tu kjp jer..nak kumpul duit tu yg lamaaa..

MalayConfinementLady said...

at least duit habis nmpkla jgk brgnyer dp takde kan..