Friday, December 19, 2008

Kisah 6 : Majlis Pertunangan

Di sekitar majlis pertunangan HASMIYATI BINTI HASSAN pada 20 November 2008

Kak yati ni, sepupu aku...memang sepupu yang rapat, dari keciks sampai besar kami membesar sama-sama. Tapi diantara kami bertiga aku yang dulu kawin...diikuti adik kak yati iaitu niza dan sekarang turn kak yati pulak...akhirnya sampai juga sesuatu yang dipanggil JODOH itu...


Sabar menanti...


Antara hantaran...


Walaupun dah rapat macam dulu...setiap inci kenangan itu masih terpahat..


Di kepit dua orang adik yang dah jalan dulu...aku dah ada 3 orang anak..niza sorang, so kak yati nak berapa orang ek?


Super cousins....


Perkenalkan...yang pakai cermin mata itu, adalah adik aku ...zila namanya..dan yang botak cin tu pulak, adalah abang aku, Arin namanya..aku ni tiga beradik jer..


Hana memang manja dengan acunya, sebab dulu acu yang jaga anak-anak aku.


Seiraskah kami?


Hana suka bila aku cakap, nak letak gambarnya dalam komputer...


Niza..kami ni sebaya. Masa sekolah dan kerja kilang masa muda-muda dulu, semua orang ingat kami kembar.


Situasi luar bilik...saudara sebelah lelaki.


Ayah aku ( pakai baju batik ) selaku wakil tuan rumah yang menerima kehadiran tetamu..dan memebincangkan perihal hantaran dan tarikh perkahwinan..



Cincin disarung, termetri kini ikatan pertunangan dan selaku perjanjian untuk terus mengingatkan diri supaya setia sementara menunggu hari bahagia untuk diri dimiliki kekal selamanya...SELAMAT BERTUNANG!

Mengabadikan kenangan bersama bakal ibu mertua..

Ini abang sulong dan adik bongsu kak yati..Orang kuat majlis...tak apalah ina, besok time kau insyallah ramai yang tolong pulak..

Ibu aku yang rewang kat belakang rumah dengan jiran2...


No comments: