Friday, January 30, 2009

Saja nak cerita pasal..

CERMIN MATA

Rehat tadi gi jenjalan kat TESCO. Ingat nak tempah cermin mata. Kalau boleh nak cari yang murah-murah jerr...tapi mata still berminat nak tengok yang ada nama juga. Tapi nak yang murah...boleh gitu? Bukannya apa, cermin mata ni kan duduknya diantara tempat yang paling tinggi lagi pulak disitulah point utama orang melihat kita. Bukankah dari mata turun ke hati?...wakakakaa...best tul alasan aku nikan?

Inilah cermin mata aku masa aku jadi student dulu..skema. Al maklumlah beli pakai duit mak bapak..

"En. Middy sayang, boleh tak belanja isterimu ini sepasang cermin mata...untuk kegunaan harian, untuk melihat di jalanan ketika pergi dan pulang dari kerja supaya isterimu ini selamt pergi dan selamat kembali..dan untuk kita sama-sama membaca subtitle ketika menonton movie di HBO, Star Movies, Cinemax dan bla bla bla...cermin mata mama sudah hilang dan tak sanggup rasanya hendak membela contact lense lagi..Bukankah isterimu ini sangat rajin orangnya...


Mata yang cantik tapi tidak dapat melihat, apa la gunanya...

Tidaklah mahal mana...buruk2 Bonia yang mama tengok tadi after less RM 200 + RM150 untuk lens nya. Hitung panjang + pendek, apa kata papa support RM 500 untuk mama. ( Bukankah 200+150 = 350 ? Kenapa boleh jadi 500 pulak ni? Compius lah. Patutlah matematik aku dapat 6)

Heheh bukannya apa, manalah tau, hati ini berubah pula nanti...dari Bonia, tukar la pulak jadi Emporio ke, Esprit ke, Guess ke dan yang lagi best Gucci..wakakaka...


Tapi tidak apalah jikalau papa tidak sanggup melayan kehendak mama ini...mama sedikit pun tidak berkecil hati...kerana jenama itu hanyalah kehendak dan bukannya keperluan....yang mama perlukan hanya sepasang cermin mata.

Betul2 depan kedai cermin mata ada satu stall yang jual ubat-ubat tradisional, aku nampak satu ubat ala-ala eyemore yang dikatakan mampu merawat rabun jauh dan dekat juga menghilangkan katarak mata.

Try ajalah...apa salahnya mencuba..tak cuba tak tau. Kalau elok nanti aku bagitau. Aku betul-betul dah malas nak layan rabun ni..

dan selalunya inilah bahan aku cuci mata hari-hari tatkala penat nengok PC aku ni..

MUFFIN


Saja jer beli muffin ni. Nak rasa muffin yang orang buat pulak...Nampaknya aku tak berapa suka rasanya...mungkin kerana rasa bikabonat atau serbuk penaik yang ada dalam muffin ni kot?...makan satu pun dah muak.

SANDAL


Hah ini lah sandal dan kasut aku yang aku dok lenjan hari-hari. Biasanya kalau tak ada meeting, bersandal jerlah aku kat opis ni..

Sebenarnya...saja nak tunjuk, yang sandal aku tu dah wajib diganti...sebab..

dia dah tenat gilerr dan hampir-hampir putus nyawa...

No comments: