Wednesday, January 7, 2009

Cobaan...


Dalam kepala otak aku sekarang ni yang ada cuma MAKANAN!

Macam-macam menu ada.
Satay lah..
Nasi ayam lah..
Nasi goreng daging merah lah..

Isk..isk..isk..dugaan betullah..puasa sehari jerr, tapi...

Ya Allah ya Tuhan ku...kau kuatkanlah iman hamba mu ini..
Sesungguhnya aku hamba mu yang lemah..

Tapi hati ni teringin nak masak bubur lambuk petang ni...
Teringat zaman kecit-kecit dulu.
Bila 10 muharram jer, makcik aku mesti buat bubur ni..sebab tu aku jarang panggil bubur tu bubur lambuk. Aku lebih senang panggil bubur tu bubur asyura.
Tapi aku tau, setengah-setengah tempat, bubur asyuranya lain...dipotong-potong macam kuih.

Akan ku masak bubur tu petang ini. Itupun kalau sempat...almaklumlah sampai rumah jer tah pukul berapa la petang ni..

2 comments:

Yaya said...

mmg kan klo posa tu mcm2 dlm kepala nak mkn, tapi bila time buka ..mkn satu benda pon dah kenyang..

thanx for visiting my blog yer
slm kenal ...

beloved said...

terima kasih juga, kerana sudi menyinggah ke blog ini..semoga perkenalan ini dapat lah kita kongsi lebih banyak cerita...