Friday, January 30, 2009

Tak per..tak per..Hampeh!


Lepas hari raya puasa, hari tu...berat badan ni mencanak-canak naiknya...selera bukan main baik bercambah biak dengan suburnya...melihat akan nasi, membuak-buak akan selera itu juga..(ceh macam bahasa purbakala pula )..Maka niat untuk menguruskan badan walau sekilo sebulan adanya masih kekal dihati, masih berpaut pada cebisan semangat yang tinggal..namun mampukah aku melaksanakannya. Bulan pertama tahun ini, bukan sekilo yang hilang tapi sekilo pula yang muncul..hwa hwa hwa....

Semangat minggu baru selepas CNY aku beli roti untuk sarapan dan lunch. Itu niat di hati...tapi diet ker aper, bukan sekeping yang aku makan tapi...lu pikirlah sendiri bila mana aku memakan roti itu sehingga kenyang adanya...wakakakaka...

Diet la sangat.....roti sebuku tahan cuma tiga hari...kakakakakkakah!

Tak per, tak per, papa..minggu depan kita start diet lagi yer....

Hik hik hik tempoyak oh tempoyak kenapa aku buat tempoyak banyak-banyak? Alangkah enaknya menu kita malam tadi kan papa? Nasi panas, ikan keli goreng, sayur rebus dan sambal tempoyak..

Tak per, tak per...next week kita kita start diet yer papa...

Tapi kenapa next week? Pasal aku ada stok kepala ikan merah dalam peti ais. Alangkah enak kalau dimasak kari. Buat lagi sambal tempoyak, memang sedap. So biar aku habiskan stok dalam peti ais aku tu dulu...wakakakaka...

Hampeh la kau idut!

No comments: