Friday, January 30, 2009

KASUT

On the way pergi Melaka, aku borak dengan papa. Cerita pasal anak-anak. Kadang-kadang, kita suka janji dengan anak semata-mata nak pujuk dia. Tapi kadang-kadang kita lupa nak tunaikan. Hari tu aku janji nak belikan Hana kasut. Tapi sampai la ni tak beli-beli. Sometime g beli barang tu ada jugak cari kasut dia. Tapi hati ini tak berkenan. Kalau adapun takut hana tak muat. Tapi nak bawak anak-anak keluar, kena ada masa yang sesuai, masa aku dan masa en.middy.

Tak perlah balik dari Melaka nanti kita g cari kasut Hana...-En.Middy

Malam tu kami pergi JUSCO Equine. Masuk jer JUSCO nampak seseorang yang aku agak aku kenal. Tapi tak pasti sangat. Tengok lagi, baru confirm....si Muni rupanya.
Sempat si Muni bagitau yang dia dah baca blog aku. Dan sempat juga dia bertanya..."apa yang kurang tu idut"? Aku dengan selambabnya pun jawab " bulu yang dah kurang".

Tapi bila sampai rumah, dan dok pikir balik ayat aku tu, macam tak betullah pulak!
Ok la Muni, yang kurang tu bulu kening....bulu kening yang lebat itu dimana? Itu yang membezakan Munirah kami dengan munirah yang lain...bukankah itu tredmark si muni? apa-apa pun, jangan ambik hati...aku pun maklum, si Muni kan pengantin baru...hehehehe.

So cari rumah cepat2 nanti bolehlah berjiran kita...si zulie pun bakal-bakal penduduk kinrara...maka tidak jauh lah kita...

Bebalik cerita kasut hana...( gambar upload kemudian...usb cable lupa letak mana daa)

Naik tingkat atas, terus nampak kedai kasut Bata. Masuk jerr la..
Hana terus berkenan dengan kasut pink ni...murah jerr RM 15.00 hany pulak, aku dan en.middy berkenan dengan kasut colour kuning. ..tu. Hana ngan hany suker gile dapat kasut memasing.

Actually budak-budak bukan kisah sangat jenama apa..yang penting, mak bapak tak ajar pilih jenama, hidup tu insyallah mudah esok hari...budak kalau dah diajar pilih jenama, mak ngan bapak kena siapkan duitnyer jerlah...time senang bolehlah, tiba time susah besok..tak menyengih kita. Dia nak kasut kita belikan kasut...jenama apa tok sah nak gaduh.

Tapi aku selalu cuba ajar anak untuk bezakan mahal dan murah. Rasanya dia paham. Bila aku kata mahal, maknanya aku tak akan beli..atau aku akan kata kita beli "nanti". Nanti itu supaya dia faham bukan senang nak dapatkan sesuatu. Alhamdulillah, buat masa ini Hana kalau aku kata mahal, dia faham dan tak banyak songeh. Biarlah orang nak kata aku kedekut ker, tak stylo ker...yang penting aku tak suka buang duit cara macam tu.

Masa sekarang lah dia nak pakai apa sahajerr tanpa ada kekangan branded. Dah besar besok, secara natural dia akan membentuk dirinya sendiri. Dah pegang duit sendiri baru cipta trademark dan branded sendiri yer sayang...

No comments: