Monday, January 5, 2009

Cerita terakhir tahun 2008

31.12.08

Dalam pukul 4 petang, hantar sms kat en.middy _ "Pa, teringin nak makan kfc lah. Belanja mama boleh?".

Sampai kul 5.30 en.middy tak reply sms aku. So aku anggap tak adalah kfc petang ni. Jadinya bila sampai jer kat Puncak Jalil teruslah cari kedai runcit dan cari segala mak nenek yang diperlukan untuk mengisi perut aku dan anak-anak aku untuk malam ni dan besok. Maklumlah besok kan cuti tahun baru. Sudah semestinya kena buat sarapan.

Tengah dok pilih ubi kentang, en.middy call tanya nak beli kfc yang set apa? ( ooo...jadilah makan kfc malam ni, ingatkan tak jadi...)

Tapi aku beli lah juga barang-barang yang nak buat masak untuk besok. Dan barang yang paling penting sekali ialah 'jajan' untuk dua orang puteri aku tu.

Kena makan kat dapur...kalau tak haddy mintak nanti..

Seperti yang dijanjikan En.middy bawak balik juga kfc yang dipesan. Aku dah lama tak makan kat luar satu family...agak susah dengan anak-anak yang tengah membesar ni...ribut sikit. Nantilah bila haddy dah pandai duduk, baru boleh makan kat luar..sekarang ni dipegang taknak, diletak merayap...susah-susah, tak boleh pergi kedai makan cenggini...

1 dinner plate spicy untuk mama & papa dan 1 snek plate original recipes untuk hana & hany manakala haddy makan whipped potato tu jerr lah..


Lepas makan, alhamdulillah...kenyang...dan mata aku mulalah berat..tengah lepak-lepak tengok tv, tetiba en.middy offer.."jom kita jejalan g putrajaya. Manalah tau ada bunga api malam ni..?"

Oh! Tidak pernah terjadi dalam sejarah hidup aku mengatakan tidak kalau diajak jalan oleh en.middy, terus jerr aku bagitau hana ngan hany yang papanya ajak g putrajaya nengok bunga api. Bila berita ajak jalan dah sampai ke telinga anak-anak susah sikit lah nak cancel kan? Macam manapun mesti kena jadi.

So, dalam kul 11.30 masa sampai di putrajaya...punyalah banyak kereta bersidai kat tepi jalan dan jambatan. Macam yer yer jer ada bunga api malam ni..semunya berharap..padahal bukannya ada pemberitahuan adanya bunga api malam ni...


Samalah macam aku sefamily ni yang sabar menunggu detik 12 malam itu..

Hana dan hany berlatarkan jambatan yang disirami cahaya lampu..

En.middy dan haddy

Mata aku yang memang ngantuk giler...tambah-tambah bila menunggu macam ni..

Haddy yang baik..tapi lenguh jugak tangan mama dokong haddy..

Mata yang semakin mengetat..

Tengah usha mama dan papa beli kan aiskrim..


Menikmati aiskrim..


Sedapnyerrr...

Budak-budak pun dah bosan giler..mulalah cermin depan jadi gelongsor..

Hana yang snap gambar...sebabtulah bergegar

Wajib interframe..maklumlah tuan punya blog

Insan tersayang...

Penantian setengah jam tadi berakhir dengan rasa kecewa. Bilamana langit putrajaya tidak disirami percikan bunga api..Kesian kat budak-budak...kesian juga kat yang tua bangka macam aku ni..tapi nak salahkan siapa? Tak kan nak salahkan Putrajaya Holding pulak..diaorang tak cakap pun nak adakan bunga api di putrajaya malam ni, semua orang pandai-pandai jer membuat andaian dan mencipta harapan sendiri...Padan dengan muka! Seperti en.middy katakan, kalau kita tengok jer tv kat rumah tu, dah tentu nampak bunga api..Alahai...

Bila semua kereta pakat balik...bonuslah jem lah jawabnya...


Walaupun tak dapat tengok bunga api...hana tetap happy..


1 comment:

hnyhar said...

laa..ciannye xdpt tgk bunga api..kami kat sini pun xtgk juge..cuma dgr saja dari jauuh..nak tidurlah..