Friday, January 23, 2009

KISAH MUFFIN episod 2

Sampai ajer kat rumah, aku terus tuju dapur. Maklumlah en.middy dah ada kat rumah, so anak-anak dah ada yang tengok, makanya bolehlah aku memasak untuk makan malam. Menu malam tadi udang goreng ngan sos tiram dan my feberet ikan, Ikan Parang masak asam pedas...gambar tak sempat nak ambik..siap jer masak terus suruh en.middy makan.

Malam ni en.middy nak kuar. Lepas dia kuar, aku terus bagi anak-anak susu dan layan cerita Puaka Niyang Rapik tu..."hai anak-anak ku, tidurlah kalian...mama ada projek nak buat malam ni..."

Anak tengah lalok2 layan susu, aku pun mengemas, gosok baju, basuh baju. Pukul 10.30 siap semuanya...

Tetiba terasa nak tengok handphone la pulak.
Ada 1 message la...


Tika dan saat itu...aku tersenyum sendiri..alhamdulillah, resepi yang ak bagi tu betul..


SMS reply to kak izan..

Anak-anak dah pun tidur..nyenyak lah t u...kalau dah itu gayanya tidur..
Seperti yang dirancang, aku pun mulakanlah projek muffi aku...



Muffin coklat dengan badam.

Muffin berperisa pandan



Tadaaaa...inilah hasilnya...

1 comment:

my heart said...

IDUT KO KENA AJAR AKU GAKS NIE..NAMPAK MCM SEDAP JE TU...