Friday, August 22, 2008

Breast Feeding


Penuh dengan kasih sayang....

Ni cerita semalam. Aku tak sempat nak taip, tapi tak apalah, taip hari ni pun ok jugak kan?...

Sekarang ni asal petang jer mesti hujan. Lebat pulak tu. Sebab tu la orang guna kereta kot. So time balik kejer mesti jem. Walaupun hari-hari biasa laluan aku tu memang jem, tapi bila hujan dia jadi luar biasa.

MRR2 dekat susur Taman Connought..kalau jem kat sini kalau bukan excident, mesti air bertakung kat Bandar Tasik Selatan tu..




Traffic light kat Technology Park Malaysia.

Planning aku balik kerja ni aku nak gi beli breast pump. Rodzy lah yang dok promote benda alah ni. Menyahut kempen pemberian susu ibu secara exclusive kpd baby. Mula-mula aku tak kisah sangat, sebab bila aku di rumah aku masih menyusukan Haddy dengan susu badan. Cuma kat nursery jer aku bawakan susu formula. Tapi bila pergi kursus 5 hari tu, aku asyik perah dan buang, lama-lama susu aku hampir kering. Kan ker konsep penyusuan susu badan ni " Ada permintaan, ada pengeluaran" tak ada permintaan so tak adalah pengeluaran...


illustrasi

Disebabkan aku masih nak beri Haddy susu badan, so korban lah sikit duit untuk beri yang terbaik kepada dia. Rasa menyesal pun ada juga, sebab tak beli pump ni sejak anak pertama lagi. Tapi tak perlah...sekurang-kurangnya kita tak ulang kesilapan yang sama. Hidupkan mesti lebih baik??


Haa..nilah dia nama kedai yang aku nak gi beli breast pump tu. Kedai ni kat Seri Kembangan dekat dengan Pasar Borong Selangor. Kalau kauorang nak g tengok apa yang ada kat kedai tu, try layari http://www.momslittleones.com/ bila tgk map nak g kedai ni, ropa-ropanya dekatlah sangat dengan rumah aku. Tu yang aku boleh pergi sendiri tu.
Aku sampai kedai tu lebih kurang jam 6.45 petang, sampai-sampai budak yang jagakedai tu tengah terkial-kial nak bukak pintu. Dia part time kat situ. Budak yang biasa jaga kedai cuti hari ni. Setengah jam jugak lah aku tunggu...tapi budak tu ramah, so tak lah boring sangat.


Naik jer suprise juga tgk kedai nih, tapi dalam masa yang sama kagum pun ada jugak. First sebab yang aku tau, owner kedai ni Perempuan Melayu. Kedai ni simple jer, tapi ramai pelanggannya. Itu yang datang kedai, yang beli secara online tak tau lagi. Barang kat sini boleh dikatakan mahal-mahal juga. Tapi bila ramai orang yang beli, so pikirkan lah sendiri kualitinya...





3 keping jer sempat snap, tapi bolehlah beri gambaran keadaan kedai tu kan?

Breast pump yang aku beli tu nama nya Spectra 3 Electric Breast Pump kalau beli mechine jer harganya RM368, tapi for sure yang kita nak pakai bukannya mechine tu jer. Banyak lagi accersories nyer...so belilah pakej nyer yang dia panggil Extravaganza Spectra 3.


Dalam pakej ni kita akan dapat

- pump motor/body

-1 botol susu biasa complete dengan tapaknya

-12 botol untuk simpan susu

-2 corong dan 2 tiub

-Moms Precious Smart Pack ( beg ) siap dengan pelindung hujan

dalam beg ni, ada satu cooler beg dan 3 reuseable ice packs


Inilah dia complete set pakej yang aku dapat tu....

Sempat lagi menggayakan smart packs ni....jangan ketawa key...semuanya kerana semangat berblog nih!


Nak tau tak harga nyer berapa??

Rege untuk pakej ni RM 570.50

Ada lah pulak 50sen yer?

Yang jaga tu budak part time kan, so aku pun malas nak mintak kurang. Aku tengok dia buat kerja pun, dia dah gelabah semacam. Asyik mintak maaf jerr, kesian pulak. Apapun, dia layan customer bagusss....Nama dia Ayu. Thanks Ayu.

Sampai rumah sikit lagi nak pukul 8 malam. Mandi, siapkan diri tengok berita sambil pump susu...15 minit aku dapat 1 botol susu lebih kurang 4oz. Okey lah tu...

PUASNYER HATI INI.... TUHAN AJER YANG TAHU.


1 comment:

ietams said...

yup right choice.! spectra 3 mmg superb. Target for 2nd project. Well, now still maintain my avent..huhuhu