Tuesday, February 17, 2009

Intan


Malam tadi bila mak dan ayah dah balik, aku habiskan tengok cerita omputih kat 413 tu..apa tah tajuknya, lupa lah pulak..anak-anak aku pun layan jugak pasal cerita tu ada pregnant woman. Anak-anak den memang gomar nengok orang mengandung. Pelik agaknya sebab tengok perut orang tu besar dan menjojol agaknya..lepas tu kita bagitau dalam tu ada baby, lagilah dia pelik.

Layan nyer layan, cerita tu habis lebih kurang kul 11.30, haddy tidur sudah...tinggal budak dua ekor ni yang tak tidur-tidur. So kemas-kemas sikit, pastu ingat nak naik tidur..tapi hana gi tukar cenel 105 la pulak..

"Hana, jomlah naik..."
"Belum lagi, hana nak tengok Intan"

Cerita Intan ni dah lama dan seperti biasa kalau cerita indon ni, dia akan meleret-leret...macam-macam kejadian..dan entah bila nak habis pun aku tak tau..rasanya aku tengok cerita intan ni sebelum aku bersalinkan si haddy lagi..la ni haddy dah nak masuk sembilan bulan, tak habis-habis juga.

Lagu letto ruang rindu tu pun hana dah hafal. Hany pulak kalau dengar lagu tu, mesti cakap , 'hah! lagu Intan'.

Haddy lena diulit intan..

Hany tak tahan mata, dapat candu dia tu, lelaplah..

Ini lah Rado...ramai yang kata muka si Hany macam muka si Rado ni...mula-mula tak perasan, tapi lama-lama macam betul lah pulak..

Pelakon utama INTAN...kadang-kadang tertanya pulak aku, adakah sifatnya begini juga diluar lakonan?

Dah habis cerita Intan, baru kami naik bilik. Aku ingatkan nak tunggu en.middy balik. Dia on the way balik dari Segamat, tapi mata ni tak boleh nak menahan lagi lah pulak...so aku pun tertidur...
Sori lah yang....

No comments: