Wednesday, June 29, 2011

Perginya Seorang Sahabat...

Awal pagi 29 Jun 2011, masa hantar anak-anak ke sekolah, aku dapat satu berita yang amat mengejutkan. Seorang sahabat yang pernah menjadi ketua unit aku ( selama 3 tahun ) satu masa dahulu telah kembali ke rahmatullah awal pagi tadi. Alfatihah!

Usianya masih muda sekitar 35 tahun. Telah berkahwin dan mempunyai 3 orang cahaya mata. Anak pertama dan kedua berusia 5 tahun dan yang bongsu baru 6 bulan. Sedih bila tengok gambar anak-anaknya di facebook tadi.



Sebagai hambanya siapa yang dapat menahan? Yang pergi sudah ditentukan takdirnya. Di sana nanti hanya urusan dia dengan Allah. Tiada lagi hubungannya dengan dunia dan musibah ini sebenarnya dugaan kepada yang hidup.


Tabahkah hati kita semua menghadapi musibah ini sekiranya berlaku kepada diri sendiri. Terfikir dan terharu seketika bila mengenangkan anak-anak yang masih belum puas bermanja. Yang belum mengerti pun apa itu kematian dan bagaimana kita yang hidup dapat jelaskan kepada sikecil tentang pemergian si ibu?


Mengingat kembali kenangan bersama arwah, hanya akan mengundang tangis..dan itu bukanlah yang terbaik untuk arwah. Tetapi aku hanya insan yang lemah dan airmata hanyalah penafsiran kepada rasa.


Semoga keluarga arwah ( Nurjannah Binti Andi Samsiar ) tabah menghadapi dugaan ini dan semoga roh sahabat ku itu dirahmati dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin.

3 comments:

NZR said...

As Salam, terima kasih sebab mengingati arwah kakak saya.. semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat Allah SWT.. al-fatihah.

Unknown said...

salam, possible to contact me via email... muda.alhaj@gmail.com ?

thanks

Anonymous said...

Assalamualaikum... Please contact me via instagram nhz.boyvers06_ pleasee