Thursday, April 2, 2009

pot-pet-pot-pet

Sejak akhir-akhir ni, bukannya tak nak update blog. Cumanya tak ada cerita yang nak dikongsikan bersama. Rutin hidup biasa. Hari-hari yang itu juga..

Kesibukan yang melampau...bukan kat ofis aja tapi kat rumah juga. Tanpa En.middy sehari, tak tertangan rasanya nak sempurnakan urusan rumah dan anak-anak. Walaupun sebenarnya En.middy tidaklah membantu buat kerja-kerja rumah, tapi bila dia ada, anak-anak tak tumpu sangat pada aku. So, bolehlah aku buat kerja rumah. Tidak lah aku jadi tak tentu arah atau hilang pertimbangan. Tidaklah aku terjerit-jerit macam orang giler mengamuk marahkan anak-anak, tidaklah aku serabut giler bila yang ini nangis, yang itu nangis. Kejap-kejap beraduh. Bergaduh tak cedera tak apalah juga. Bila bergaduh ada yang hilang kulit ayam, ada yang tertinggal bekas gigi lah...

Kadang-kadang bila tengok orang lain yang tak reti marah anak ni teringin pulak nak jadi cenggitu. Tapi anak pulak jadi kaduk naik junjung....sebelum orang tangan anak aku, baik aku sendiri yang buat. Kalau cakap tak boleh nak dengar atau ikut, kena jentik sikit. Bukan nya niat nak menyakiti, cuma salah satu amaran keras supaya anak-anak tau mana boleh buat mana tak boleh buat. Sayang anak, tangan-tangankan. Jangan pukul anak dengan alat. Pukul dengan tangan supaya kita pun rasa sakit jugak. So far..mulut aku jer lah yang pot-pet-pot-pet....

No comments: