Wednesday, September 17, 2008

Salamm..




Salammm...
Lama tak update blog ni. Bukannya apa, rasanya sejak kebelakangan ni rutin hidup tu dah jadi biasa. Hari-hari buat benda yang sama. Nak tulis juga rasanya, tapi tak ada feel lah. Cuma baru-baru ni, adalah juga satu dua aktiviti yang aku buat.
Buat kuih!
Kuih apa? Ala..kuih yang simple2 jew. Kuih yang bacuhannya sama tapi buat la rupa kuih tu lain2. Ha kan dah dapat banyak jenis...terer tak?
Alkisahnya yang boleh terbuat kuih ni, apa lagi kalau bukan cabaran dari en.middy aku tu. Aku kalau orang lain yang cabar, tak ambik pot langsung. Tapi kalau en.middy yang cabar....terus nak tunjuk skill. Boleh?

Sempat posing lagi tuu...



Ini kuih semprit. Kerr, korang tgk ni kuih lain?


Dapat dah sejenis...



Bakar badam..konon2nyer nak buat almond london la pulak




Serius tak? Serius la sangat...sebenarnya maluu, en.middy yang ambikan gambar



Kuih paling senang dalam dunia. Cornflakes dgn madu.

Aku buat kuih ni hari Jumaat. Besok en.middy macam biasa nak g Teluk Intan aku pulak balik Seremban tgk anak. Mama rindu sangat laa...
Alaa..manjanya bujang ni..hisap jari

Malulah la tu. Hany kalau lidah tu dah rope itu, maknanya dia malulah tu...

Yang ni jangan, nampak jew camera automatik boleh senyum nyer

Gambar ni dah cantik dah. Bukan senang nak dapat hany senyum macam tu, tapi sayang bergegar la pulak..kelamkabut punya pasal.

Hany yang slumberr

Hana puteries sulung i


Semalam hana jew yang ikut aku balik. Ingat nak bawak hany balik. Tapi takut la pulak. aku drive malam. Buatnya bergaduh dalam kereta aku jugak yang susah..Hana dah besar, dah faham, senang sikit.

Aku keluar dari rumah mak pukul 10.15 malam. Mak keluar dulu bawak hany jalan. Takut dia nangis nak ikut aku balikpulak nanti. Sampai jew kat Terminal One, jem gilerr. Sejam tuuu...baru masuk tol. Bengang giler...hana sampai tertidur punyalah lama. Tapi dalam jem tu, hana ada cakap satu benda yang buat aku tiba-tiba tergelak. " Ma, banyak nyer kereta rosak". Kereta yang tak bergerak tu, dia ingat kereta rosak.

Anak Mama....suka bergambar, senyum pun sepesen jew kan?

Hantar hana pergi nursery. Tapi dah dua hari aku punya lipstik kena pow. Anak perempuan la katakan...

1 comment:

ina's said...

huhuhu buleh la aku gi beraya umah ko raser kuih samprit tu