Friday, November 13, 2009

Tahniah!!! Dapat baby baru..

Tahniah buat kawan-kawan dan sepupu aku yang baru menyambut kelahiran permata hati yang pertama, yang kedua dan yang keempat. Semoga dengan kehadiran permata hati itu, keluarga kalian semakin dilimpahi kemurahan rezeki serta disinari kebahagian.Serta didoakan semoga anak-anak itu menjadi anak-anak yang soleh dan solehah hendaknya. Amin.

Ni kak yana.

Kak Yana selamat melahirkan anak yang ke-4 seorang lagi perempuan pada 20 Oktober jam 12.05 pagi di HSI Johor Bahru,Johor. Tabik spring kat kak yana sebab pandai susun jantina anak...boy,girl,boy and girl.Lepas ni ada lagi tak?

Anak kita yang first beza 3 bulan tapi tahun berbeza, anak ke2 kak yana lahir bulan 2, saya bulan 9 tahun 2006, anak ke3 saya lahir bulan mei, kak yana bulan ogos tahun 2008. Agaknya kalau saya tak ambil pil perancang, mesti kita sama-sama bawak perut lagi tahun ni..

Apa-apa pun, tahniah. Anak itu amanah dan rezeki dari tuhan. Semoga kehadirannya membawa seribu rahmat dan kebahagian buat kak yana dan abang epol hingga ke akhir hayat.

Ni, sepupu aku, Niza.

Niza selamat melahirkan anak lelaki yang kedua pada 26 Oktober jam 12.10 pagi di Hospitan Tunku Jaafar Seremban. Baby pertama yang lahir sama tarikh dengan Yam Tuan Besar N.9.So, sekarang dah ada dua orang hero. Bila pulak nak dapat heroin ek?

Mengikut kelendar kuno China, wanita berusia 30 tahun yang bulan pertama kandungannya pada bulan Februari sehingga Oktober bakal menimang cahaya mata perempuan manakala yang bulan pertama kandungannya pada bulan Januari,November dan Disember bakal menimang cahaya mata lelaki. So potensi nak dapat anak perempuan tahun depan amatlah cerahnya. Apa2 pun, ini hanyalah ramalan. Semua yang terjadi adalah dengan kuasa tuhan.

Sampai hari ini aku tak sempat lagi nak tengok kau Ja! Sorilah, nanti kita jumpa raya haji ni jer lah .

Ini pulak Munirah.

Lepas sambut birthday hana hari tu, Muni terus senyap. Tup-tup masa jemput datang open hause raya aritu, dia bagitau tak dapat datang sebab katanya dah sarat. Dan akhirnya pada 29 Oktober 2009 jam 7.20 malam Muni selamat melahirkan anak pertamanya seorang baby boy seberat 2.3 kg di Hospital Pantai.Welcome to our mama's club.

So, Muni...tahniah yerrr... kalau terbaca blog ni, kirim-kirim lah gambar permata hati tu yer..blh aunty idut tengok. Ikut muka papa ker, ikut muka mama?

Seronok dengar orang dapat baby baru. Rindu pulak rasa nak menggomol baby, rindu pulak nak cium baby yang pipinya halus dan wangi tu. Bukan ker, bau baby yang baru lahir tu kan special?

Ini baby aku yang last aritu...HADDY.

La ni dah 1 tahun setengah. Sebenarnya teringin juga nak tambah lagi...tapi, nanti dululah. En.Middy tak mau lagi. Nak tunggu haddy besar dulu. Penat katanya..( ceh..ceh..ceh..macam dia yang jaga anak ek!).

No comments: